EXPERIMENT MEETUP – EEN TERUGBLIK

Vorige week was de eerste echte Strategiemakers meetup. Het onderwerp? Experimenteren. Een dubbele experiment meetup dus:

Het Experiment: ‘meetup’

Strategiemakers bouwt al jaren vanuit het #nieuwdenken en het #samendoen. Naast het versnellen van teams en bedrijven vinden wij dus ook dat we verbindingen moeten bouwen. Met en tussen mensen die ook geloven in #nieuwdenken en dat ook #samendoen.

Nu de officiële opening van de Strategiefabriek een feit is, was het moment aangebroken om hier actief mee aan de slag te gaan. Een experiment, in de vorm van een meetup. Want is er wel behoefte aan?

Ja! Het bewijs: 22 enthousiaste deelnemers. Vol ervaring en goede verhalen over hun experimenten en learnings.

De ‘experiment’-meetup

Na een snelle kennismaking & presentatie over experimenten (en ons experimenten framework) zijn we aan de slag gegaan. Om zoveel mogelijk ervaring uit te kunnen wisselen. Over goede, en ook mislukte experimenten: wat ga je de volgende keer anders doen?

We waren verrast door de hoeveelheid experimenten die er al gedaan worden. Van interviews tot landing pages met een ‘fake door’ (het maken van de aankoop; die helaas nog niet geleverd kan worden). En waar moet je op letten als je gaat meten? Als je gaat A/B testen, hoe voorkom je dat je de copywriting test in plaats van de content?

Veel goede bruikbare tips&tricks dus, en veel inspiratie.

Volgende meetup 

De meetup gemist? Geen zorgen; de volgende komt eraan! Wanneer en waarover laten we snel weten, dus meld je hier aan en blijf op de hoogte: Strategiemakers Meetup

Share This