Het probleem met strategie

Je staat aan het roer van een onderneming en maakt de strategische keuzes die je toekomst gaan bepalen. In een tijd waarin meerdere ontwikkelingen in een stroomversnelling zitten (digitalisering, e-commerce) loop je rond met strategische vragen die je snel wil beantwoorden:

  • Zijn er nieuwe markten ontstaan door de crisis?
  • Er zijn verschuivingen in de keten, hoe moet ik me positioneren?
  • Hoe ziet mijn bedrijf er digital-first uit?
  • Hoe houd ik mijn businessmodel financiëel gezond?
  • Waar liggen de verbeterpunten in mijn businessmodel?
  • Wat wordt onze nieuwe ‘stip op de horizon’?
  • Hoe bouw ik een visie die aansluit op klantbehoeften?

Alleen… de twee opties die je hebt zijn beide niet optimaal:

  1. Je gaat zelf je strategie uittekenen en loopt het risico dat je je eigen gedachtes onbewust gaat bevestigen. Je mist een externe scherpe blik.
  2. Een externe adviseur of consultant schrijft je strategie met behulp van de laatste modellen en analyses. Dit kost alleen geld en tijd die je nu eigenlijk niet wil investeren.

Mission.next()

Een online platform om je strategie te ontwikkelen. Wij geloven dat jij zelf de beste persoon bent om je strategie te bepalen. Je kent het bedrijf, de medewerkers en klanten door en door.

Mission.next() biedt jou de structuur, kennis en tools die jij nodig hebt om een scherpe strategie neer te zetten. Zo combineren we de voordelen van een zelfgemaakte strategie met de scherpte van een externe adviseur.

Het programma

Het programma bestaat uit 6 online stappen waarvan je zelf kan kiezen wanneer je er tijd aan besteedt. Elke stap heeft een stuk uitleg en een opdracht. Daarmee bouw je zelf aan je strategie. In de online community is er ruimte om bevindingen te delen en te bespreken met mede-ondernemers. Zo kan je elkaar inspireren en verder helpen.

  1. Een visie op het nieuwe normaal (trends, markt & keten analyse)
  2. Huidige businessmodel analyse (klantbehoefte & kanalen, achterkant & financiën)
  3. Gedeelde ambitie en heldere koers
  4. Aanvliegroutes ontwerpen
  5. Meetbare doelen formuleren
  6. Roadmap & planning bouwen

Hoe verder?

Na het programma heb je een roadmap met initiatieven die je gaan helpen om toekomstbestendiger te worden. Deze roadmap helpt je de komende 6 maanden met het vernieuwen van je onderneming. Daarna is het tijd om de stappen weer te herhalen en bij te sturen waar nodig. Zo blijf je relevant en groeit de waarde van je bedrijf.

Wat heb je nodig om mee te doen in de eerste versie?

  • het gevoel dat je strategie aangescherpt moet worden
  • 4 weken lang ongeveer een halve dag per week (je bepaalt zelf wanneer je eraan werkt)
  • klanten om tijdens het programma te spreken
  • medewerkers die mee willen denken
  • een kritische blik om dit programma nog beter te willen helpen maken
digitaal werken

Ga jij de uitdaging aan?

Meld je hier aan met je motivatie en we laten je binnen 1 (werk)dag weten of je gratis mee kan doen met de eerste versie van Mission.next() deze zomer!

Meer weten?

Download hier onze Mission.next() visie met meer informatie over het programma: