Selecteer een pagina

 

 

 

 

L’OREAL PPD TRAINING

Op deze pagina kunnen jullie alle informatie vinden voor de Consumer at Heart training in Lissabon. Het eerste document bevat een overzicht van alle presentaties en opdrachten. 

 

GROEPSINDELING

Tijdens de PPD Training Lissabon gaan jullie in teams aan de slag met digitaal experimenteren. De captain van jullie team heeft een email ontvangen van Strategiemakers met daarin toegang tot de Facebook Business Manager.

OPDRACHT 1: PERSONA & PROPOSITIE

Wie is je klant? Hoe ziet hij/zij er uit? In deze opdracht gaan jullie aan de hand van de consumer insights en jullie eigen inzichten een persona creëeren. In dit document kan je het Consumenten Activatie Canvas vinden. Dit is een handige tool om je doelgroep goed in beeld te krijgen.

OPDRACHT 2: EXPERIMENT ONTWERP

Nu jullie duidelijk hebben wie jullie verwachte doelgroep is, is het tijd om het experiment canvas in te vullen. Bedenk aan de hand van je persona wat zijn/haar problemen zijn. Maak een hypothese, wat verwacht je dat hier uit komt? Wanneer is het experiment geslaagd? In dit canvas leg je dit vast.

OPDRACHT 3: FACEBOOK ADVERTENTIE

In deze opdracht gaan we de teksten schrijven voor de Facebook ads en kies je visuals die passen bij je doelgroep en hypethese. Daarnaast ligt er ook een template voor een Storyboard op jullie tafel. Gebruik deze om een storyboard van 6 sec te maken voor een geanimeerde ad. Doe je best, want het beste filmpje mag deze ook laten produceren!

HUNGRY FOR MORE?

FACEBOOK BLUEPRINT SESSIES

 

  • Wie is je doelgroep?
  • Advertenties bouwen
  • A/B testen

 

EXPERIMENT BACKLOG TOOLS:
  • Airtable – Growth Experiments template
  • Trello
  • A/B testen
FACEBOOK CAMPAIGN TRACKING TOOLS
  • UTM tracking – heel belangrijk om
  • Facebook Pixel
  • Google Analytics
  • Google Tagmanager
EXPERIMENT INSPIRATIE NODIG?

growthtools.io