ANWB REIZEN

“DE BESTE STRATEGIEDAGEN IN JAREN!”

DE KLANT

ANWB Reizen is een dochter van ANWB en bestaat uit een aantal touroperators die zelfstandig merken voeren in de reismarkt. Variërend van wandelvakanties tot cruises, individuele en groepsreizen, voor jong en oud. Met merken als FOX Reizen, Cruise Travel, Travelhome, Pharos Reizen, SNP, ANWB Golf en ANWB Ledenreizen.

HET DOEL

ANWB Reizen heeft in een 2daagse Strategie pressure cooker gewerkt aan haar toekomstig portfolio. Waar liggen kansen voor verdere groei van ANWB Reizen? De deelnemers waren touroperator-directeuren en talenten uit de organisatie. Met als doel gezamenlijk bouwen aan de toekomst van ANWB Reizen.

DE OPLOSSING

Ideeën waren er vanuit de organisatie al. Met elkaar hebben we deze vanuit design thinking (hoe ziet de context van reizen eruit? welke relevante trends zijn er?) aangevuld met nieuwe interessante ideeën tot een long list. Met een Lean Startup benadering (“Get out of the building!”) zijn de meest interessante ideeën gevalideerd bij klanten. En van gevalideerde proposities zijn business modellen ontworpen. Het resultaat: een gezamenlijke visie op de groeistrategie, concrete handvatten voor actie. Samen bouwen, samen keuzes maken, ervaring en talent, medewerker en klant.

VERVOLG

Met de twee meest interessante proposities zijn we een vervolgtraject gestart. In drie maanden zijn er twee teams vanuit ANWB, ANWB Reizen en ANWB Golf aan de slag gegaan met het uitwerken van de doelgroep en propositie. Klantinterviews, enquêtes, prototypes, landing pages en heel veel post-its. Met als resultaat twee gevalideerde proposities met zowel een problem-market fit als product-market fit.

Benieuwd naar een soortgelijke case?

Ga naar ABN AMRO

Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen?

Neem contact met ons op