NEW DIMENSIONS - VISIE ONTWERP JAARBEURS TRADEMART

“ONGELOOFLIJK WAT EEN CREATIVITEIT EN INSPIREREND RESULTAAT DEZE SAMENWERKING MET STRATEGIEMAKERS HEEFT OPGELEVERD!”

visie Jaarbeurs

DE KLANT

In 1970 heeft Jaarbeurs Trademart naar Europa gehaald, een unieke plek waar producenten, distributeurs en agentschappen hun producten permanent ten toon kunnen stellen aan retailers. Jaarbeurs heeft daar destijds zelfs een uniek gebouw voor ontwikkeld: het Beatrixgebouw in Utrecht. Inmiddels kent Trademart 2 grote beurzen (voor- & najaarsbeurs) en een online kanaal.

HET DOEL

Trademart is volop in ontwikkeling. De centrale vraag waar Strategiemakers mee heeft geholpen is het ontwerpen van een visie op de toekomst van Trademart.

DE OPLOSSING

In de aanpak is een team van Trademart experts langs de assen van haar doelgroepen (Sieraden & horloges, Koken & tafelen, Lifestyle, Wonen en Baby & kids) aan het werk gegaan. Met trendonderzoek en vele klantinterviews is een beeld gevormd van behoeften en mogelijke vernieuwingen in retail. De inzichten die het team heeft opgedaan zijn vertaald naar een baanbrekende visie op de toekomst van Trademart. Net zoals in 1970. De visie wordt langs een aantal dimensies en tijdsassen inhoud gegeven. Klanten worden hierin betrokken en leveren feedback. Waar mogelijk worden elementen van de toekomst al getest in de dagelijkse praktijk. Een mooi voorbeeld van kort cyclisch vernieuwen en samenwerken met je klanten.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen?

Neem contact met ons op