USG PEOPLE

DE KLANT

USG People, een grote uitzendorganisatie en HR-dienstverlener, is zich ervan bewust dat het uitzendproces in rap tempo digitaliseert. De IT-afdeling kon onvoldoende inspelen op deze veranderingen. Dit werd mede veroorzaakt door hun organisatievorm, die leidde tot veel overleggen, complexe relaties, en continue conflicten tussen projecten en operatie.

HET DOEL

We hebben USG People geholpen met een herontwerp van de organisatie naar 12 multidisciplinaire solution teams. Deze agile teams hebben een duidelijke missie en focus op klantbehoefte. Daarnaast zijn er, naar analogie met het Spotify-model chapters die zorgen dat medewerkers in solution teams zich blijven ontwikkelen op hun vakgebieden & competenties.

DE OPLOSSING

In een transitie van 8 maanden zijn de 12 teams gecoacht op agile werken. Specifieke kennis van de IT-omgeving is ingebracht door de specialisten van Agile 42. Daarnaast hebben we met management en de teams gewerkt aan het neerzetten van agile portfolio management en het wegnemen van blokkades die de teams hinderden om snelheid te maken, zoals bestaande management- en besluitvormingsprocessen.

Samen met hun product owners werken de teams nu continue aan verbetering van zichzelf en de business van USG People. Zodat ze snel kunnen inspelen op de digitale veranderingen.

USG PEOPLE DIGITALE TRANSFORMATIE

DE KLANT

Bij USG People, een grote uitzendorganisatie en HR-dienstverlener met merken als Start People, Unique en USG Professionals hebben we meerdere projecten gedaan. De constante reden achter de projecten was de digitale transformatie waar de uitzendsector in zit. De verschillende projecten werden geïnitieerd en ondersteund door C-level van de organisatie.

BETROKKENHEID

In de uitvoering zijn diverse multidisciplinaire teams dwars door de organisatie actief aan de slag gegaan. Zo hadden we de juiste expertise aan boord om tot goede inzichten te komen. De betrokkenheid van grote delen van de organisatie heeft de bewustwording ten aanzien van de urgentie voor de digitale transformatie.

DE PROJECTEN

We hebben USG People geholpen met:

  1. Visievorming rondom nieuwe marktkansen en proposities
  2. Identificeren van digitale oplossingen voor significante verbetering van de klant- en kandidaatervaringen (Customer Journey)
  3. In kaart brengen van nieuwe HR-technologie (HR Tech Radar)
  4. Analyse van klanten en huidige capabilities om te komen tot innovatieve proposities
  5. Bootcamp rondom lean startup en business model innovatie

Benieuwd naar een soortgelijke case?

Ga naar ABN AMRO

Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen?

Neem contact met ons op